Goofy zoekt een eigen huisje

goofy-gesnapt

Pechvogel wordt bofkont!!
Goofie zoekt een eigen huisje!!
Goofie is bij Stichting Beertje gekomen als een niet plaatsbare, heel erg bange, suikerkat. Een beetje vreemde eend in de bijt bij de stichting (waar met name senioren in de laatste levensfase wonen) want hij is ongeveer 6 jaar.

Waarom zoeken we een ander huisje voor dit kereltje?
Om maar met de deur in huis te vallen, hij is een bofferd; Zijn suiker bleek van voorbijgaande aard. Dit is ons snel nadat hij bij ons woonde door 2 dierenartsen, afzonderlijk, bevestigd. Zijn enige gezondheidsding is dat hij goed kan eten en dus nu moet afvallen, dat lukt met veel geduld….:-).

Goofie is in de basis nog wel een bangerdje, hij zoekt dan ook een plekje waar hij alle tijd van de wereld krijgt om te wennen want dat heeft hij nodig.

Wij kennen hem inmiddels als een heel lief, soms druk, ventje dat ons alle, en dan ook écht alle 200%, vertrouwen van de wereld geeft. Hij is “weg” van ons om maar zo te zeggen en heeft ons gebombardeerd tot zijn enige steun en toeverlaat.

Wij weten dus ook dat hij gewoon lekker kan knuffelen, lekker gek kan doen en ook nog lekker kan en wil spelen! Soms vergeten we dat hij ooit een bangerdje was;-)

Met voor hem onbekende mensen is hij echter (nog) terughoudend. Bij een aantal rent hij niet meer écht weg maar blijft op zijn vertrouwde krabpaal liggen met zijn ogen hard dichtgeknepen, ze mogen hem soms ook wel voorzichtig aaien. Bij andere bezoekers kan hij nog heel bang zijn en dat kan, als hij geschrokken is, wat langer duren/doorwerken ook naar anderen.

Hij mag sinds een aantal maanden naar buiten. Ook dat doet dit ventje heel rustig aan in kleine stapjes. Langer dan een kwartiertje ons uit het oog verliezen is voor hem nog geen optie. Hij gaat wel steeds een stukje verder weg. Hij vindt het heerlijk buiten, lekker zijn energie kwijt raken en rollen over de warme tegelsJ

Wij denken wel eens dat hij wat oosters bloed in zich heeft. Door zijn profiel maar ook omdat hij zo lekker veel, maar relatief zacht, geluid kan maken. Hij laat bij alles horen dat hij er is of waar hij is. Overigens wordt dit, naar mate hij meer zelfvertrouwen krijgt, steeds minder.

Stichting Beertje, www.stichtingbeertje.com verzorgt met name niet meer plaatsbare seniore katten in hun laatste levensfase. U begrijpt, Goofie heeft nog een heel leven voor zich én hoort dus niet meer tussen de katten bij Stichting Beertje. Wij zoeken voor hem een rustig huishouden met regelmaat en met zeer ervaren baasje(s) die hem alle tijd van de wereld geven om te wennen, met hem te spelen en hem zo de gelegenheid te geven nog meer zelfvertrouwen op te bouwen. Een jongere (ca 3 – 8 jaar) sociale kat als huisgenoot zou hij wel leuk vinden denken wij. Kinderen en veel feesten zijn voor hem geen optie. Een, bij voorkeur afgezette, tuin zou fijn zijn, lekker zijn energie kwijt raken en veel bewegen. Het spreekt voor zich dat de buitenomgeving waar hij in terecht komt ook rustig is.

Kunt en wilt u hem dit bieden? Neem dan contact op met Emilie via info@stichtingbeertje.com.