Pechvogel wordt bofkont!!

Blinde Ukkie zoekt eigen huisje!!
Bent u dat rustige baasje met veel geduld en 2 kanten??

2016-11-25-11-35-26-2Blinde Ukkie, kater gecastreerd, geschat 2 jaar, kwam bij Stichting Beertje (www.stichtingbeertje.com) in een reismandje waar hij al maanden nauwelijks uitgekomen was, zeker niet in het bijzijn van mensen, doodsbang. Duidelijk mag zijn dat hij een heleboel meegemaakt heeft in de periode voor hij hierheen kwam ……………. Meneer heeft zelfs gevlogen!

Wij gaven hem natuurlijk alle tijd van de wereld en dat bleek helemaal niet nodig te zijn! Binnen no time kwam dit kereltje uit zijn mandje en daarna begon hij heel langzaam aan het vertrouwen in één persoon te krijgen, op dit moment (ongeveer 5 maanden verder) begint hij voorzichtig te ontdekken dat ook andere mensen leuk zijn.

Als hij je eenmaal leuk vindt en zich veilig voelt dan laat hij je niet meer met rust! Wij noemen hem met een grote knipoog soms wel eens ons “klevertje”, onze schoot of de plek naast ons wordt eigenlijk niet meer met andere poezen gedeeld en voor onze voeten lopen kan hij als de beste. Als wij dan niet in de buurt zijn dan zoekt Ukkie vaak de gezelligheid van de andere poezen op. Niets is toch fijner dan zoveel mogelijk bij een ander levend wezen in de buurt zijn?

Dit klinkt natuurlijk als de ideale huiskat, echter dit mannetje is en zal heel kwetsbaar blijven, hij ziet niets en zijn verleden speelt hem parten. Bij onbekende mensen, dingen en geluiden is hij érg op zijn hoede, van de week schrok hij bijvoorbeeld nog van iemand die gewoon haar neus snoot. Hij kan dan ook behoorlijk van zich af meppen. Dat scherpe, vaak onverwachte, randje zal hij altijd houden.

We zoeken voor deze fantastisch stoere, bange, dappere en nieuwsgierige Ukkie een of meer kattenmensen met veel ervaring in het lezen van katten. Kattenmensen die het geduld hebben om Ukkie rustig uit zijn schulp te laten kruipen en als hij daar eenmaal uitgekropen is de rest van zijn leven het geduld hebben om hem eindeloos veel knuffels en veel aandacht te geven en met hem te spelen, want dat vindt hij ook érg leukJ Een of meer (niet teveel) andere sociale poezen in huis zijn een must, gewoon om bij in de buurt te zijn en wie weet is samen spelen op den duur ook wel leuk. Een rustig huishouden en een buiten waar hij niet uit kan vinden wij ook belangrijk voor hem.

U snapt alleen het beste baasje is goed genoeg voor dit kwetsbare ventje. Weet u zeker dat u dat bent? Neem dan snel contact met ons op via info@stichtingbeertje.com.