Benefietconcert met Magda Mendes – 26 april

Haar concurrenten waren Waylon en Ruben Hein, maar de Gouden Notenkraker 2018 – een prijs voor en door muzikanten – ging naar de Portugees-Rotterdamse zangeres Magda Mendes. Op 26 april 2019 speelt Magda haar programma met gitarist Ward Veenstra, harpiste Astrid Haring en bastrombonist Brandt Attema in de Sint Theresia kerk in Maarn om aandacht te vragen voor Stichting Beertje. Deze bijzondere stichting biedt een thuis aan katten in de laatste levensfase en is gesitueerd in Maarn.

Wilt u deze prachtige avond vol Portugese muziek mee beleven en daarmee Stichting Beertje steunen, kom dan op 26 april om 20.00u naar de Sint Theresiakerk in Maarn. U hoeft geen kaartjes te reserveren en de toegang is gratis, omdat de kerk gratis ter beschikking is gesteld voor dit benefietconcert. We hopen natuurlijk wel op een gift voor de Stichting. We informeren u graag over ons werk, over onze katten en op welke manier u ons kunt steunen.

De zelfgeschreven liedjes van Magda Mendes zijn gesitueerd op het platteland van centraal Portugal. Een streek die recentelijk vaak het nieuws haalde doordat het geteisterd werd door diverse bosbranden. Een vergeten streek waarvan de geschiedenis in rook dreigt op te gaan. Voor haar nieuwe album Oliveiras scheef ze samen met Ward Veenstra liedjes die stem geven aan verhalen die aan het vuur ontsnapt zijn. Verhalen over hoe haar vader António Oliveira dezelfde wortels lijkt te hebben als de eeuwenoude olijfbomen uit zijn geboortestreek. Over hoe de bewoners en de bomen van deze streek zonder stem achterbleven en over hoe ook Magda´s wortels aan haar trekken sinds zij haar geboortegrond heeft verlaten.

Musici
Magda Mendes – zang