Huidige kattenbewoners

Dit is Voppe, 2 jaar (2021), hij geniet volop van zijn leven. Hij is besmet met kattenaids en zit in opvang voor Stichting Beertje. Voppe was zwerfkat bij de stichting waar hij vandaan kwam.

Dit is Mazzel. Hij is wat voorzichtig, heeft nierfalen, suikerziekte en een oog dat wat extra aandacht nodig heeft. Dat hij al 15 jaar (2021) is zouden we niet zeggen. Hij speelt nog als een échte jonge kerel. Mazzel was afstandskat bij het asiel waar hij vandaan komt.

Dit is Clara, 14 jaar (2020), heeft een grote mond en een heel klein hartje. Ze is schildklierpatiënt en moest wel heel vaak verhuizen de laatste tijd. Daar was ze behoorlijk onrustig van. Een lekkere rustige oude dag, daar is deze lieverd wel aan toe. Clara was afstandskat bij de stichting waar ze vandaan kwam.

Lieve bescheiden Iris (5 jaar 2020), werd geopereerd aan een oorpoliep die ook ernstige evenwichtsstoornissen veroorzaakte. Het scheve koppie heeft ze daar (vooralsnog?) aan overgehouden. Kort daarna kreeg ze helaas een (epileptische?) aanval. Het is onbekend hoe haar gezondheid zich verder zal ontwikkelen. We genieten van elke dag, zij ook zo te zien.
Iris was afstandskat bij de stichting waar zij vandaan kwam.

Dit is lieve Vlinder, roepnaam Vlin. Ze is 3 jaar (2020) en heeft vanaf jonge leeftijd epilepsie.
Vlinder was afstandskat bij de stichting waar ze vandaan komt.

Onze lieve, 9 jarige (2019), Goofie is terug van weggeweest. We gaan samen met onze dierenarts kijken of we deze lieve kerel weer wat kunnen opknappen. Hij heeft last van wel hele erge “snottenbellen”……

Dit is Klaas, met zijn 1 jaar (2019) de jongste van het stel. Er zit geen kwaad in dit ventje. Klaas is volledig doof, heeft een milde vorm van ataxie en lijkt wat kwetsbaar. Hij zorgt voor heel wat leven in de brouwerij tussen alle senioren.

Dit is onze 16 jarige (2019) Monkey. Deze lieverd is oh zo, zachtaardig, bescheiden en heel voorzichtig. Hij laat zich dan ook te gemakkelijk ondersneeuwen. Tegelijkertijd wil hij héél erg graag knuffelen en nabij zijn, dat vinden wij helemaal niet erg natuurlijk 🙂. Monkey is afstandskat uit een collega-opvang.

Onze lieve Bommel, de goedheid zelve die alles oké vindt zolang het maar rustig aan gaat. De lieverd heeft suikerziekte, is 14 (2019) jaar en afstandskat uit het asiel. Bommel zit inmiddels (2021) in opvang voor Stichting Beertje.

Lieve Amie, een, door wat pech in het verleden, heel voorzichtig meisje. Toen Amie suiker bleek te hebben heeft haar baasje met veel pijn in zijn hart afstand van haar gedaan omdat hij haar suikerziekte niet goed kon behandelen. Amie is geschat tussen de 9 en 13 jaar (2018).

Onze lieve Luna is 16 jaar (2018) en zat al langere tijd in het asiel. Luna is doof en heeft een harde stem. Dat vinden wij helemaal niet erg.  Ze blijkt heel graag overal bij te willen horen. Gezellig toch? Luna was afstandskat uit het asiel. Inmiddels (2018) weten we dat Luna voedselallergie heeft en behoorlijke spondylose in haar rug. Sinds ze hiervoor medicijnen krijgt is ze weer een blije dame.

Dit is Trommie onze katten-heer des huizes. Nu (2016) 11 jaar en als enige poes zijn hele leven bij ons. Helaas behoort hij sinds kort ook écht tot de doelgroep van Stichting Beertje. Er is onlangs ernstige botwoekering bij zijn LS gewricht geconstateerd, hij heeft hierdoor veel pijn en last met poepen. Uiteraard krijgt hij passende medicatie waardoor hij nog fijn bij ons kan leven.

Bewaren