Huidige kattenbewoners

april 2018 2_Spring

Mooie, voorzichtige Spring. Ze heeft niet zo een fijn verleden en heeft nierfalen. Ze is hier lekker aan het bijkomen én gelukkig. Ze blijkt een kletskous, is 14 jaar (2018) en afstandskat uit het asiel.

Puck is suikerpatiënt. Wat is ze toch een lief en bescheiden meisje. Puck is 17 jaar (2017) en was afstandskat uit het asiel.

Met een recht een Bella, zowel van buiten als van binnen mooi lief en mooi zacht.  Ze ontpopt ze zich tot een oude jongeling. Ze onderzoekt plekjes waar sommige van onze jongere katten nog nooit geweest zijn. Bella is 16 jaar (2017). Ze was afstandskat uit het asiel, ze had daar onduidelijke klachten die zich bij ons nog niet hebben gemanifesteerd.

Onze Tara. Ze is doof, misschien ook wel een beetje dement en heeft een hartruisje. Daarbij heeft ze een prachtig stemgeluid en daar houden we wel van bij Stichting Beertje. Ze zou zo mee kunnen doen in een van onze muziekprojecten. Tara is 16 jaar (2017), was afstandskat uit het asiel en zat daar al ruim 1,5 jaar.

Dit is Goofie onze vreemde eend in de bijt. Hij is geen senior en pas (2016) 6 jaar. In het asiel waar hij in afstand is gekomen was hij een doodsbange suikerpatiënt. Niet plaatsbaar dus hij mocht bij Stichting Beertje thuis komen. Dubbel goed nieuws! Inmiddels is duidelijk dat de suikerziekte van voorbijgaande aard was en is hij bij ons, bekende mensen, niet meer bang!

Onze Does, 14 jaar (2016). Hij is al 2 jaar bij ons en is onze eerste suikerpatiënt. Does vindt alles goed en is een knuffel eerste klas. Does was een afstandskat uit het asiel.

IMG_3604

Deze bijzondere heer heet Dorus en is nu (2016) 11 jaar. Dorus is suikerpatiënt, heeft kattenaids en is een echte goedzak. Dorus is getekend door het leven en als zwerfkat bij het asiel terecht gekomen.

Dit is Luuc, hij is volledig blind aan één oog en ziet waarschijnlijk nauwelijks meer met het andere. Deze schuchtere verkenner redt zich prima tussen de andere katten en weet zijn favoriete plekjes (schoot van zijn mens, zijn etensbakjes en mandjes) met gemak te vinden. Luuc is (2016) 11 jaar en was afstandskat in het asiel.

Dit is Trommie onze katten-heer des huizes. Nu (2016) 11 jaar en als enige poes zijn hele leven bij ons. Helaas behoort hij sinds kort ook écht tot de doelgroep van Stichting Beertje. Er is onlangs ernstige botwoekering bij zijn LS gewricht geconstateerd, hij heeft hierdoor veel pijn en last met poepen. Uiteraard krijgt hij passende medicatie waardoor hij nog fijn bij ons kan leven.

Pippie

Pippie is de poes van de échte heer des huizes. Ze houdt niet zo van andere poezen, maar niet bij ons wonen vindt ze ook geen optie (ze is een keer geplaatst geweest maar daar had ze het écht niet naar haar zin). Ze gaat lekker haar gang en geniet van buiten, haar eigen stukje huis en van ons.
Pippie is (2016) 11 jaar.

Bewaren