Huidige kattenbewoners

Dit is Sjaakie, geschat 14 jaar (2022). Sjaakie heeft uitgezaaide kanker, daarom zijn zijn oorschelpen weggehaald. Meneer is héél blij dat zijn zwerversverleden nu achter hem ligt. Hij weet van gekkigheid soms niet meer wat hij doen moet, zo fijn vindt hij het hier.
Sjaakie was zwerver in het asiel waar hij vandaan komt.

Dit is mooie, lieve Sophie. Haar leeftijd is geschat tussen de 15 en 18 jaar (2022). Deze dame is bij ons omdat ze darmontsteking heeft en haar baasje overleden is. Sophie woont inmiddels in een gastgezin (2022).

Dit is Melle, 13 jaar (2022). Hij heeft niet zoveel vertrouwen in ons mensen en houdt ontzettend van knuffelen, voor hem soms een lastige combi. Want wat moet je dan kiezen? Toch maar knuffelen? Of blijven toekijken? Verder is hij schildklierpatiënt, heeft hij veel jeuk (allergie, stress?) en lijkt hij soms een andere wereld in te kijken. Melle was afstandskat en heeft nog een poosje gezworven voor dat hij zich liet vangen om naar het asiel te kunnen. Melle wordt inmiddels ook behandeld voor diabetes (2022).

Dit is Jannie, 14 jaar (2022). We weten niet zo goed wat er met Jannie aan de hand is. Ze is in het asiel medisch uitgebreid nagezien, ze konden er helaas niet goed de vinger op leggen wat er met haar aan de hand was. Kijken of wij daar meer zicht op kunnen krijgen. Ze blijkt bij het gastgezin waar ze in opvang zit in elk geval heel veel behoefte te hebben aan aandacht en dat krijgt ze natuurlijk.
Jannie was zwerfkat in het asiel waar ze vandaan kwam. Jannie wordt inmiddels behandeld voor haar nieren en hoge bloeddruk (2022).

Onze 13 jarige (2021) Betsy. Ze is een reuze lieve dame met een schildklier- en hartprobleem. Ook zij heeft nog wel even nodig om bij te komen. Inmiddels heeft Betsy de liefde van haar leven gevonden, onze heer des huizes, en dat is geheel wederzijds 😊.
Betsy was afstandskat bij de stichting waar ze vandaan kwam.

Tijgertje, 14 jaar (2021). Deze lieve senior heeft nierfalen en de afgelopen maanden veel medische pech gehad. Ze is een ontzettende mensenkat, waar wij gaan is zij. Tijgertje was afstandskat in het asiel waar ze vandaan kwam. Tijgertje woont alweer een poosje in een gastgezin, daar heeft ze het erg naar haar zin (2022).

Onze Line – Doortje is 16 jaar (2021). Ze is schuw, had pancreatitis en daarna ook nog darmontsteking. Ze is nieuwsgierig, weet goed wat ze wel en niet wil en laat dat met sprekende ogen en luide stem ook duidelijk weten.
Line – Doortje was afstandskat bij de stichting waar ze vandaan kwam.

Dit is Meester Engelen, we noemen hem Mees, 6 jaar (2021). Hij heeft diabetes en nog meer vervelende dingen in zijn buik (triaditis?). We gaan hem opknappen en wie weet kan deze ontzettende knuffel over een poosje op zoek naar een eigen baasje! Mees was zwerfkat in het asiel waar hij vandaan kwam. Mees heeft zijn for-ever baasje gevonden. Hij blijft bij ons als onze eigen “heer des huizes”

Dit is Voppe, 2 jaar (2021), hij geniet volop van zijn leven. Hij is besmet met kattenaids en zit in opvang voor Stichting Beertje. Voppe was zwerfkat bij de stichting waar hij vandaan kwam.

Lieve bescheiden Iris (5 jaar 2020), werd geopereerd aan een oorpoliep die ook ernstige evenwichtsstoornissen veroorzaakte. Het scheve koppie heeft ze daar (vooralsnog?) aan overgehouden. Kort daarna kreeg ze helaas een (epileptische?) aanval. Het is onbekend hoe haar gezondheid zich verder zal ontwikkelen. We genieten van elke dag, zij ook zo te zien.
Iris was afstandskat bij de stichting waar zij vandaan kwam.

Onze lieve, 9 jarige (2019), Goofie is terug van weggeweest. We gaan samen met onze dierenarts kijken of we deze lieve kerel weer wat kunnen opknappen. Hij heeft last van wel hele erge “snottenbellen”……

Dit is Klaas, met zijn 1 jaar (2019) de jongste van het stel. Er zit geen kwaad in dit ventje. Klaas is volledig doof, heeft een milde vorm van ataxie en lijkt wat kwetsbaar. Hij zorgt voor heel wat leven in de brouwerij tussen alle senioren.

%d bloggers liken dit: