Mieuws

Benefietconcert met Magda Mendes – 26 april

‘Bem-vindo a casa’

Haar concurrenten waren Waylon en Ruben Hein, maar de Gouden Notenkraker 2018 – een prijs voor en door muzikanten – ging naar de Portugees-Rotterdamse zangeres Magda Mendes.

Stichting Beertje biedt een thuis aan katten in de laatste levensfase en is gesitueerd in Maarn. Magda draagt Stichting Beertje een warm hart toe en geeft daarom op 26 april 2019 een bijzonder concert met gitarist Ward Veenstra, harpiste Astrid Haring en bastrombonist Brandt Attema in de Sint Theresia kerk in Maarn om aandacht te vragen voor de stichting.

‘Bem-vindo a casa’, oftewel welkom thuis, refereert aan het thuis voor de katten en aan één van de belangrijkste thema’s in haar muziek, de heimwee naar haar eigen thuis, het platteland van Portugal.

Wilt u genieten van een prachtige avond vol Portugese muziek en daarmee Stichting Beertje steunen, kom dan op 26
april om 20.00u naar de Sint Theresiakerk in Maarn. U hoeft geen kaartjes te reserveren en de toegang is gratis. We hopen natuurlijk wel op een donatie, want de Stichting kan uw hulp goed gebruiken. Wij informeren u graag over ons werk, over onze katten en op welke manier u ons kunt steunen.

Voor meer informatie over Magda en haar muziek, zie haar website: http://www.magdamendes.com.

Voor meer informatie over Stichting Beertje gaat u naar: http://www.stichtingbeertje.com

Musici:
Magda Mendes – zang
Ward Veenstra – gitaar
Astrid Haring – harp
Brandt Attema – bastrombone

Locatie:
Sint Theresiakerk, Amersfoortseweg 50
3951 LC Maarn

26 april 2019, 20.00u

Amie zoekt vrouw

Wie o wie is dat lieve bazinnetje voor voorzichtige Amie? Ze is rond de 10 jaar, een eindeloze knuffel en heeft suikerziekte. Amie fluisterde mij na ruim een half jaar bij ons toe dat ze het hier niet zo leuk vindt. Te veel, oude, katten en te weinig aandacht van haar mens. Aangezien Amie mannen écht niet leuk vindt, c.q. daar bang voor is, zoekt ze een vrouw, met een huis en een mogelijkheid om naar buiten te gaan. Niet te veel drukte en veel aandacht (spelen!) is voor haar een must. Een rustige man die niets van haar wil mag daar ook wel bij horen. Jonge kinderen en andere huisdieren zijn haar te druk.

Wat betreft haar suikerziekte. Uiteraard blijven wij begeleiden bij het behandelen van haar suikerziekte. Die 2 prikjes insuline (om de 12 uur) per dag die ze nodig heeft vindt ze helemaal niet erg. Wij knuffelen haar dan altijd heel uitgebreid, en daar doet ze “alles” voor 🙂

Meer weten? Stuur ons dan een email naar info@stichtingbeertje.com

Goofie!

Dag lieve Goofie
De oplettende lezers onder ons hadden misschien al begrepen dat Goofie inmiddels een eigen mandje heeft. Onze 8 jarige, oorspronkelijk niet plaatsbare, hele bange, diabeteskat is inmiddels een hele gezonde voorzichtige jonge boef geworden. Hij bracht regelmatig cadeautjes voor ons mee (in de vorm van muizen, dat dan weer wel ) en ontpopte zich bij intimi als knuffelkat 1e klas. Duidelijk was dat hij méér wilde beleven, uitgedaagd wilde worden en spelen met soortgenootjes. Dat laatste zat er bij al die senioren hier zeker niet in. En zo werd het idee geboren Goofie op te nemen bij een van onze vrijwilligers. Spannend want daar wonen ook 4 katten en een hond. Goofie woont nu ruim 3 maanden op zijn nieuwe plek en we krijgen alleen maar goede berichten. De ‘inburgering’ van Goofie gaat naar wens. Hij is vrienden aan het worden met de hond en heeft al een speciaal kattenvriendje. Hij ontdekt nog steeds leuke plekjes in huis en tuin, klimt in bomen en geniet van knuffels. Dat gaat goed komen dus
We missen deze lieverd ontzettend. We gunnen hem echter een leven met meer vrijheid, ruimte en vriendjes van dezelfde leeftijd. Gelukkig worden we goed op de hoogte gehouden van het wel en wee van Goofie! Binnenkort ga ik bij hem op bezoek. Ik verheug me erop
Dag lieve kerel, heb het goed daar.

Oppas gezocht!

Dit is een bericht voor kattenliefhebbers in de buurt van Maarn.
Kom jij ons helpen?

Als vrijwilliger bij Stichting Beertje bouw je een band op met onze senior katten met rugzakje. Natuurlijk heb je aan het eind van de ochtend ook hun verblijven en de poezenkamer schoongemaakt en de was en de afwas gedaan. Dat doe je echter tussendoor want aandacht aan onze lieve oudjes is écht nummer 1. Ze houden bijna allemaal van borstelen en knuffelen

Woon je in, de buurt van, Maarn en wil je in de ochtend komen helpen? Stuur ons dan een berichtje via Facebook of Mail.

Weet u het nog? Stichting Specsavers steunt…

Eind 2016 hebben we met zijn allen gestemd voor Stichting Beertje in de mooie actie van Stichting Specsavers Steunt.
Wij wonnen en Specsavers Nederland Zeist heeft heel 2017 voor ons gespaard. Begin dit jaar kregen we een cheque van maar liefst € 1.163,33 overhandigd. Dank je wel enthousiaste stemmers én gulle gevers. Wij zijn erg blij met deze bijdrage voor de altijd hoge medische kosten van onze lieve katten in hun laatste levensfase .

Weer een dierendonatie project gelukt!

Dank je wel donateurs én DierenDonatie.nl. De eerste zak voer is aangebroken. We zijn er erg blij mee We hebben Does, ook namens Trommie en Luuc, het C/D reduced calory antistress voer, laten testen. Het is helemaal goedgekeurd hoor!

Trouwens de andere katten zijn wel wat jaloers geworden. We zijn dus voor hen snel een nieuw project gestart; gezond en ook nog lekker blikvoer. Meer weten of gelijk doneren? Kijk op https://dierendonatie.nl/…/graanvrij-blikvoer-voor-de-katt…/

Enige Echte Feestdagenpakket

Wees Sinterklaas én Kerstman tegelijk en doneer nu minimaal 2 euro voor het Enige Echte Feestdagenpakket voor onze lieve katten! De meeste van onze lieverds zijn in hun laatste levensfase. Reden genoeg om ze de komende feestdagen, waarschijnlijk hun laatste, eens extra te verwennen. Doet u mee? Wees Sinterklaas en Kerstman tegelijk en doneer op NL30 SNSB 0935 3789 60 ten name van Stichting Beertje te Maarn.

Goofie snapt er nog niet zoveel van, wij weten echter nu al zeker dat de katten er reuze blij mee zullen zijn! Gelijk even doen dus! Wist u dat we voor 5 x 2 euro al een mooi pakketje moussevleesjes in het Enige Echte Feestdagenpakket kunnen stoppen? En daar zijn ze zo gék op …….