Mieuws

Goofie!

Dag lieve Goofie
De oplettende lezers onder ons hadden misschien al begrepen dat Goofie inmiddels een eigen mandje heeft. Onze 8 jarige, oorspronkelijk niet plaatsbare, hele bange, diabeteskat is inmiddels een hele gezonde voorzichtige jonge boef geworden. Hij bracht regelmatig cadeautjes voor ons mee (in de vorm van muizen, dat dan weer wel ) en ontpopte zich bij intimi als knuffelkat 1e klas. Duidelijk was dat hij méér wilde beleven, uitgedaagd wilde worden en spelen met soortgenootjes. Dat laatste zat er bij al die senioren hier zeker niet in. En zo werd het idee geboren Goofie op te nemen bij een van onze vrijwilligers. Spannend want daar wonen ook 4 katten en een hond. Goofie woont nu ruim 3 maanden op zijn nieuwe plek en we krijgen alleen maar goede berichten. De ‘inburgering’ van Goofie gaat naar wens. Hij is vrienden aan het worden met de hond en heeft al een speciaal kattenvriendje. Hij ontdekt nog steeds leuke plekjes in huis en tuin, klimt in bomen en geniet van knuffels. Dat gaat goed komen dus
We missen deze lieverd ontzettend. We gunnen hem echter een leven met meer vrijheid, ruimte en vriendjes van dezelfde leeftijd. Gelukkig worden we goed op de hoogte gehouden van het wel en wee van Goofie! Binnenkort ga ik bij hem op bezoek. Ik verheug me erop
Dag lieve kerel, heb het goed daar.

Oppas gezocht!

Dit is een bericht voor kattenliefhebbers in de buurt van Maarn.
Kom jij ons helpen?

Als vrijwilliger bij Stichting Beertje bouw je een band op met onze senior katten met rugzakje. Natuurlijk heb je aan het eind van de ochtend ook hun verblijven en de poezenkamer schoongemaakt en de was en de afwas gedaan. Dat doe je echter tussendoor want aandacht aan onze lieve oudjes is écht nummer 1. Ze houden bijna allemaal van borstelen en knuffelen

Woon je in, de buurt van, Maarn en wil je in de ochtend komen helpen? Stuur ons dan een berichtje via Facebook of Mail.

Weet u het nog? Stichting Specsavers steunt…

Eind 2016 hebben we met zijn allen gestemd voor Stichting Beertje in de mooie actie van Stichting Specsavers Steunt.
Wij wonnen en Specsavers Nederland Zeist heeft heel 2017 voor ons gespaard. Begin dit jaar kregen we een cheque van maar liefst € 1.163,33 overhandigd. Dank je wel enthousiaste stemmers én gulle gevers. Wij zijn erg blij met deze bijdrage voor de altijd hoge medische kosten van onze lieve katten in hun laatste levensfase .

Weer een dierendonatie project gelukt!

Dank je wel donateurs én DierenDonatie.nl. De eerste zak voer is aangebroken. We zijn er erg blij mee We hebben Does, ook namens Trommie en Luuc, het C/D reduced calory antistress voer, laten testen. Het is helemaal goedgekeurd hoor!

Trouwens de andere katten zijn wel wat jaloers geworden. We zijn dus voor hen snel een nieuw project gestart; gezond en ook nog lekker blikvoer. Meer weten of gelijk doneren? Kijk op https://dierendonatie.nl/…/graanvrij-blikvoer-voor-de-katt…/

Enige Echte Feestdagenpakket

Wees Sinterklaas én Kerstman tegelijk en doneer nu minimaal 2 euro voor het Enige Echte Feestdagenpakket voor onze lieve katten! De meeste van onze lieverds zijn in hun laatste levensfase. Reden genoeg om ze de komende feestdagen, waarschijnlijk hun laatste, eens extra te verwennen. Doet u mee? Wees Sinterklaas en Kerstman tegelijk en doneer op NL30 SNSB 0935 3789 60 ten name van Stichting Beertje te Maarn.

Goofie snapt er nog niet zoveel van, wij weten echter nu al zeker dat de katten er reuze blij mee zullen zijn! Gelijk even doen dus! Wist u dat we voor 5 x 2 euro al een mooi pakketje moussevleesjes in het Enige Echte Feestdagenpakket kunnen stoppen? En daar zijn ze zo gék op …….

Ukkie is uitgevlogen!

Als stichting voor katten in de laatste levensfase nemen we regelmatig afscheid van onze lieverds die daar aan toe zijn. En soms bestaat het afscheid nemen uit uitzwaaien, zoals bij onze Ukkie.

Dag lieve Ukkie, heb het goed.
Vorig jaar zomer kwam je, als een breekbaar bang wit hoopje dat geen kant meer op kon, bij ons wonen. Je ontwikkelde je in no time tot een mooie vent vol zelfvertrouwen. Dat je blind bent maakte jou daarbij niet uit. Je zocht al heel snel het gezelschap van de andere poezen hier en na een tijdje kon je ook van mensen en knuffelen geen genoeg meer krijgen 🙂 Inmiddels woon je een aantal maanden bij je nieuwe baasjes en we begrijpen dat je er helemaal bij hoort en het reuze naar je zin hebt. Zij ook met jou trouwens. Wat fijn voor je!.

Dag lieve Ukkie, we hebben van je gezelschap genoten en zijn er trots op 11 maanden van je leven met je mee te hebben mogen reizen. Ukkie zijn leeftijd is geschat tussen de 2 en 8 jaar.

Beertje †

Dag lieve Beer,

Soms gebeurt het onvermijdelijke ineens toch. Onze lieve Beer, zij was naamgever van Stichting Beertje, is ingeslapen.

Wat was dit een stoere, dappere én heel lieve dame. Onlangs was ze nog verhuisd en ze vond haar nieuwe huis heerlijk, wij denken dat ze zich stiekem ook wel erg heeft verheugd op de lekkere tuin die ze daar in de zomer in mocht……… Het heeft niet zo mogen zijn.

Beers leven bestond uit twee delen. Het eerste deel van Beer haar leven heeft haar helaas wat trauma’s opgeleverd, waar zij en haar nieuwe baasjes ook, in de rest van haar leven  mee moesten dealen. Het tweede deel startte in het asiel.  Ik heb haar (toen nog Bono) daar leren kennen, waarna zij 1,5 jaar lang bij mij in de opvang gezeten heeft. Heel langzaamaan zijn haar lichamelijke en ook geestelijke wonden gaan genezen en heeft zij geleerd dat een mens toch te vertrouwen is. En wat bleek ze toen een giga knuffelkat te zijn.

Haar nieuwe baasjes hebben alle geduld met haar gehad en ook daar bleek ze het vertrouwen in een enkele mens weer terug te kunnen vinden. Met mij wilde ze vanaf dat moment niets meer te maken hebben. Ik heb wel al die jaren mogen mee genieten van Beer van de verhalen en van de foto’s. En wat was het fijn te horen en te zien dat het haar, ondanks een dip af en toe en soms laveren om de effecten van de trauma’s heen, zo goed ging.

Begin 2017 werd ze ziek, erg ziek. Samen met haar baasjes en de dierenarts heeft ze erg haar best gedaan deze tegenslag te overwinnen. Het bleek haar tijd om te gaan.

Beer is ongeveer 14 jaar geworden.

Dag lieve Beer, wat ben ik blij dat ik jou heb leren kennen, wat heb je ons veel geleerd, wat ben ik blij dat ik door jou je lieve baasjes heb leren kennen en wat ben ik blij dat je ons de aanzet hebt gegeven Stichting Beertje voor katten in de laatste levensfase op te richten. In al deze katten ben jij bij ons aanwezig. Dag lieve Boons.