Mieuws

Sint voor Stichting Beertje

Sint is weer gearriveerd,
“ook voor opvangpoezen”, zegt onze Amie zeer vereerd 😊.

Het schoen zetten en zingen voor de kachel vind ze maar raar,
“nou, als het erbij hoort dan doe ik het maar”.

Lekkere hapjes staan bovenaan haar lijs(t)je ,
de moussevleesjes, een lekkere verwennerij, voor een mooi prijsje.

12 blikjes voor 5 euro 99 en ‘dus’ 1 blikje voor 50 cent,
daar wordt iedereen in de opvang hier graag mee verwend.

In hun laatste levensfase mogen onze oudjes lekker smullen,
helpt u mee hun buikjes en Amie haar schoentje vullen?

Doneert u dan ‘nog’ een keertje,
op NL30 SNSB 0935 3789 60 van de Maarnse Stichting Beertje?

Dan miauwen de poezen eensgezind een 11-stemmig lied:
“dank u wel lieve Sint en Piet!”.

Bobbie zoekt een baasje

Bobbie zocht een rustig baasje voor hem alleen, die heeft hij ondertussen gevonden. Hij is nu bij zijn nieuwe baasje aan het wennen.

Onze lieve Bobbie, 16 jaar, vind het te druk bij ons. Dus gaan we op zoek naar een nieuw rustig plekje voor hem waar hij zijn laatste levensfase lekker relaxed mag doorbrengen. Als Bobbie je vertrouwt is hij gék op zijn mens(en), lekker knuffelen, samen dutten en in de buurt zijn vindt hij fijn. Als hij in de tuin is, want dat is ook fijn!, komt hij heel regelmatig even kijken waar wij zijn of wij zoeken hem even op. Als het Bobbie te spannend, te druk of te onvoorspelbaar wordt (en dat is het hier natuurlijk in een opvang met meerdere katten) dan wil hij wel eens plassen of sproeien op plekken waar wij mensen het liever niet hebben. Inmiddels heeft hij een grote eigen kamer zonder te veel reuring en met veel aandacht van ons. Dat gaat goed 😊

We zoeken dus voor deze lieverd een rustig huishouden met een of twee baasjes die lekker veel tijd hebben om te knuffelen en waar Bobbie op onderzoek de (afgezette) tuin in kan. Het spreekt voor zich dat kinderen en andere huisdieren niet op het wensenlijstje van deze lieve kerel staan. Bobbie is onlangs “APK gekeurd” en goed bevonden, alhoewel ……… hij moet wel wat afvallen. Daarvoor krijgt hij speciaal lekker voer, dus dat vindt hij helemaal niet erg 😊

Ben jij misschien wel Bobbies nieuwe baasje? Stuur ons dan een email. Delen van dit bericht is fijn voor Bobbie! Kijk ook op;

Meters maken voor Stichting Beertje

De vierdaagse sponsorloop
Bobbie en onze voorzitter, Hildegonde Mostert, relaxed.

20190608_165550

Bobbie heeft zijn eerste tijd hier eindeloos gelopen om de stress uit zijn lijfje te krijgen. Zo langzamerhand wordt dat minder en wordt hij steeds relaxter.
Hildegonde, onze voorzitter, loopt de laatste tijd juist steeds meer. Onlangs kwam ze zelfs lopend op bezoek bij Bobbie. Ze is aan het trainen zodat ze straks, 16 tot en met 19 juli, lekker relaxed de Nijmeegse Vierdaagse voor Stichting Beertje kan lopen.

Ze kan wel wat steun gebruiken. Het leuke is dat u dan gelijk Bobbie en de andere katten van Stichting Beertje steunt 😊

Sponseren kan via deze link: de vierdaagse sponsorloop

Benefietconcert met Magda Mendes – 26 april

‘Bem-vindo a casa’

Haar concurrenten waren Waylon en Ruben Hein, maar de Gouden Notenkraker 2018 – een prijs voor en door muzikanten – ging naar de Portugees-Rotterdamse zangeres Magda Mendes.

Stichting Beertje biedt een thuis aan katten in de laatste levensfase en is gesitueerd in Maarn. Magda draagt Stichting Beertje een warm hart toe en geeft daarom op 26 april 2019 een bijzonder concert met gitarist Ward Veenstra, harpiste Astrid Haring en bastrombonist Brandt Attema in de Sint Theresia kerk in Maarn om aandacht te vragen voor de stichting.

‘Bem-vindo a casa’, oftewel welkom thuis, refereert aan het thuis voor de katten en aan één van de belangrijkste thema’s in haar muziek, de heimwee naar haar eigen thuis, het platteland van Portugal.

Wilt u genieten van een prachtige avond vol Portugese muziek en daarmee Stichting Beertje steunen, kom dan op 26
april om 20.00u naar de Sint Theresiakerk in Maarn. U hoeft geen kaartjes te reserveren en de toegang is gratis. We hopen natuurlijk wel op een donatie, want de Stichting kan uw hulp goed gebruiken. Wij informeren u graag over ons werk, over onze katten en op welke manier u ons kunt steunen.

Voor meer informatie over Magda en haar muziek, zie haar website: http://www.magdamendes.com.

Voor meer informatie over Stichting Beertje gaat u naar: http://www.stichtingbeertje.com

Musici:
Magda Mendes – zang
Ward Veenstra – gitaar
Astrid Haring – harp
Brandt Attema – bastrombone

Locatie:
Sint Theresiakerk, Amersfoortseweg 50
3951 LC Maarn

26 april 2019, 20.00u

Goofie!

Dag lieve Goofie
De oplettende lezers onder ons hadden misschien al begrepen dat Goofie inmiddels een eigen mandje heeft. Onze 8 jarige, oorspronkelijk niet plaatsbare, hele bange, diabeteskat is inmiddels een hele gezonde voorzichtige jonge boef geworden. Hij bracht regelmatig cadeautjes voor ons mee (in de vorm van muizen, dat dan weer wel ) en ontpopte zich bij intimi als knuffelkat 1e klas. Duidelijk was dat hij méér wilde beleven, uitgedaagd wilde worden en spelen met soortgenootjes. Dat laatste zat er bij al die senioren hier zeker niet in. En zo werd het idee geboren Goofie op te nemen bij een van onze vrijwilligers. Spannend want daar wonen ook 4 katten en een hond. Goofie woont nu ruim 3 maanden op zijn nieuwe plek en we krijgen alleen maar goede berichten. De ‘inburgering’ van Goofie gaat naar wens. Hij is vrienden aan het worden met de hond en heeft al een speciaal kattenvriendje. Hij ontdekt nog steeds leuke plekjes in huis en tuin, klimt in bomen en geniet van knuffels. Dat gaat goed komen dus
We missen deze lieverd ontzettend. We gunnen hem echter een leven met meer vrijheid, ruimte en vriendjes van dezelfde leeftijd. Gelukkig worden we goed op de hoogte gehouden van het wel en wee van Goofie! Binnenkort ga ik bij hem op bezoek. Ik verheug me erop
Dag lieve kerel, heb het goed daar.

Oppas gezocht!

Dit is een bericht voor kattenliefhebbers in de buurt van Maarn.
Kom jij ons helpen?

Als vrijwilliger bij Stichting Beertje bouw je een band op met onze senior katten met rugzakje. Natuurlijk heb je aan het eind van de ochtend ook hun verblijven en de poezenkamer schoongemaakt en de was en de afwas gedaan. Dat doe je echter tussendoor want aandacht aan onze lieve oudjes is écht nummer 1. Ze houden bijna allemaal van borstelen en knuffelen

Woon je in, de buurt van, Maarn en wil je in de ochtend komen helpen? Stuur ons dan een berichtje via Facebook of Mail.

Weet u het nog? Stichting Specsavers steunt…

Eind 2016 hebben we met zijn allen gestemd voor Stichting Beertje in de mooie actie van Stichting Specsavers Steunt.
Wij wonnen en Specsavers Nederland Zeist heeft heel 2017 voor ons gespaard. Begin dit jaar kregen we een cheque van maar liefst € 1.163,33 overhandigd. Dank je wel enthousiaste stemmers én gulle gevers. Wij zijn erg blij met deze bijdrage voor de altijd hoge medische kosten van onze lieve katten in hun laatste levensfase .