Onze katten

Onze Does, 14 jaar (2016). Hij is al 2 jaar bij ons en is onze eerste suikerpatiënt. Does vindt alles goed en is een knuffel eerste klas. Does was een afstandskat uit het asiel.

Jaapie, ook wel Aapie Jaapie genoemd, (2016) is 16 jaar. Hij lijkt met zijn mooie stramme kromme pootjes en prachtige getekende ogen wel wat ouder. Jaapie is suikerpatiënt en kan knorren als de beste! Wist u dat Jaapie een prachtig stemgeluid heeft? Hij zou zo kunnen meezingen in een koor. Jaapie was zwerfkat in het asiel en is overgenomen van de Stichting Kansarme Dieren uit Tiel.

Deze bijzondere heer heet Dorus en is nu (2016) 11 jaar. Dorus is suikerpatiënt, heeft kattenaids en is een echte goedzak. Dorus is getekend door het leven en als zwerfkat bij het asiel terecht gekomen.

Dit is onze lieve OkkiWokki. Hij is 16 jaar (2016), zwaar nierpatiënt en loopt mank. Hij houdt ervan zijn mens te verleiden en vindt het bij tijd en wijle leuk om mede poezen huisgenoten uit te dagen. OkkiWokki was afstandskat uit het asiel.

melita photoshopDit is onze Melita, 16 jaar (of misschien toch wat ouder??), suikerpatiënt en erg lief én grappig. Zij is een kletsmajoor 1e klas waar wij hele gesprekken mee voeren. Melita is als zwerfkat bij het asiel binnengekomen.

LuucDit is Luuc, hij is volledig blind aan één oog en ziet nauwelijks meer met het andere. Deze schuchtere verkenner redt zich prima tussen de andere katten en weet zijn favoriete plekjes (schoot van zijn mens, zijn etensbakjes en mandjes) met gemak te vinden. Luuc is (2016) 11 jaar en was afstandskat in het asiel.

GoofieDit is Goofie onze vreemde eend in de bijt. Hij is geen senior en pas (2016) 6 jaar. In het asiel waar hij in afstand is gekomen was hij een doodsbange suikerpatiënt. Niet plaatsbaar dus hij mocht bij Stichting Beertje thuis komen. Dubbel goed nieuws! Inmiddels is duidelijk dat de suikerziekte van voorbijgaande aard was en is hij bij ons, bekende mensen, niet meer bang!

TrommieDit is Trommie onze katten-heer des huizes. Nu (2016) 11 jaar en als enige poes zijn hele leven bij ons. Helaas behoort hij sinds kort ook écht tot de doelgroep van Stichting Beertje. Er is onlangs ernstige botwoekering bij zijn LS gewricht geconstateerd, hij heeft hierdoor veel pijn en last met poepen. Uiteraard krijgt hij passende medicatie waardoor hij nog fijn bij ons kan leven.

PippiePippie is de poes van de échte heer des huizes. Ze houdt niet zo van andere poezen, maar niet bij ons wonen vindt ze ook geen optie (ze is een keer geplaatst geweest maar daar had ze het écht niet naar haar zin). Ze gaat lekker haar gang en geniet van buiten, haar eigen stukje huis en van ons.
Pippie is (2016) 11 jaar.