Eerdere bewoners

We namen afscheid van Chris, ongelofelijk lieve mensenkat Chris. Zijn leven was goed als hij maar bij ons mensen in de buurt kon zijn. Wij zijn niet van het optillen van katten, maar bij Chris ……. Wat kon hij dan, al knorrend, zijn hoofdje lekker tegen je nek aanduwen, dat kon hem niet lang genoeg duren. Ook van “op je toetsenbord zitten” of “voor je op het randje van de tafel erbij-zitten” kon hij geen genoeg krijgen. Buiten in de tuin? Heel even zijn vertrouwde rondje doen, maar dan wel wetend dat wij ook in de tuin waren.
Chris was lang niet gecharmeerd van alle katten hier. We merkten pas hoeveel onrust hem dat had gegeven toen hij de bovenverdieping voor zichzelf kreeg. Toen werd dit mannetje, zo mogelijk, nog aanhankelijker. Wat vond hij het fijn om bij ons te slapen, wat lag hij graag te dutten in zijn tipi in de gang op de benedenverdieping. Dan hoefde deze gezelligerd de woonkamer niet in (dat mocht hij wel) en was hij toch een beetje bij ons in de buurt. En heel pragmatisch, wij kwamen daar natuurlijk héél vaak even langs 😉.
Ouderdom komt met gebreken, dat gold zeker voor dit mannetje. Nadat hij 2e helft vorig jaar goed ziek was geweest is hij niet meer de oude geworden. Toen zijn bekje wel erg pijn begon te doen en hij zich terug begon te trekken hebben we hem laten gaan. Hiermee konden we hem niet meer helpen.
Dag lieve jongen, dag lief sterretje ✨, wat heb jij een mooi plekje achter gelaten in de harten van iedereen die, zodra ze je ontmoette, hun hart aan jou had verpand.
Chris is 15 jaar geworden en woonde het laatste jaar van zijn leven bij ons.

We hebben altijd 1 of 2 relatief gezonde jonge katjes zodat wij niet alleen maar bezig zijn met afscheid nemen.

Onderstaande katten hebben tevens hun laatste levensfase doorgebracht in het thuis van Stichting Beertje en zijn Chris reeds voorgegaan. Wij hebben ook van hen enorm genoten!
(als u op een foto klikt kunt u meer informatie over de katten lezen)

En de volgende katten hebben, na een korter of langer verblijf in het thuis van Stichting Beertje, een eigen baasje gevonden. Wij wensen ze nog een heel fijn leven!
(als u op een foto klikt kunt u meer informatie over de katten lezen)